Londonski

Super-Tunel

Najveći evropski građevinski projekat do sada – podzemna železnica velikih brzina, koja će spajati urbane oblasti istočnog i zapadnog predgrađa Londona. 10.000 profesionalaca za veoma kratko vreme buši tunel ukupne dužine 42 kilometara, bez ometanja funkcionisanja postojeće podzemne železnice i drugih vrsta transporta. Vidi animaciju

Istorijat
londonske
podzemne
železnice

1863.

Prva linija podzemne železnice na svetu je otvorena u Londonu – železnica Metropolitan. Povezivala je sedam stanica:
Pedington, Edžver Roud, ulicu Bejker, ulicu Grejt Portland, trg Juston, Kings Kros, Sv. Pankras i Faringdon.

1890

Otvorena je prva železnica na svetu sa dubokim temeljem – Siti (Centar) i južni London. Ta linija je takođe bila jedna od prvih u kojima su uvedene električne lokomotive.

1908

Sve podzemne linije su spojene pod jednim nazivom – “UNDERGROUND”, a ubrzo zatim je stvoren poznati logo londonske podzemne železnice.

1911

Prve pokretne stepenice su stavljene u promet u londosnkim podzemnim železnicama. Pre toga, stanice su pružale samo mogućnost spuštanja liftom na dole.

1933

Stilizovana šema podzemne železnice je objavljena, koju je razvio engleski kartograf Heri Bek. Skoro svi veći urbani železnički sistemi na svetu koriste sličnu šemu.

1960

Počeli su da se koriste vozovi sa automatskom kontrolom. Uz pomoć automatske kontrole, putovanje londonskom podzemnom železnicom je postalo bezbednije i brže.

2010

Nova kola podzemne železnice, serije S su krenule sa radom. Ovo su bila prva kola u londonskoj podzemnoj železnici sa klimatizacijom

2012

Počeo je najveći evropski građevinski projekat ikada – Londonski Super-Tunel.